Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij
Strona główna Produkty Optymalizacja powiązań biznesowych
Optymalizacja powiązań biznesowych
Wpisany przez Administrator
PDF Drukuj Email
Optymalizacja powiązań biznesowych między Visacom sp z o.o. i partnerami poprzez system B2B
laptop

W ramach Programu Operacyjnego - Innowacyjna Gospodarka Działanie 8.2 - Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B zakończyliśmy realizację projektu pt. „Optymalizacja powiązań biznesowych między firmą Visacom spółka z o.o. i partnerami poprzez system informatyczny B2B”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

b2b2
Cel i projekt

Celem realizacji projektu było wyeliminowanie barier rozwoju przedsiębiorstwa w postaci ograniczeń w kontaktach z odbiorcami oraz partnerami. Przedmiotowa inwestycja obejmowała swym zakresem zmianę sposobu przyjmowania i realizacji zamówień oraz poprawę wydajności pracy w firmie Visacom i u kooperantów biznesowych. Skala prowadzonych transakcji, ich uproszczenie, skrócenie procesu realizacji usług, kompletowania towarów przygotowanych do wydania z magazynu wymusiła wdrożenie innowacyjnych rozwiązań w zakresie prowadzenia działalności handlowej niwelujących bariery rozwoju.

Projekt polegał na zakupie środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych niezbędnych do stworzenia i uruchomienia informatycznych rozwiązań służących optymalizacji powiązań biznesowych pomiędzy przedsiębiorstwem Visacom i firmami partnerskimi. W ramach projektu zakupiono również sprzęt informatyczny związany z przygotowaniem infrastruktury technicznej koniecznej do efektywnego działania systemu.

Wdrożone rozwiązanie służące optymalizacji przepływu informacji na linii Visacom - partner biznesowy charakteryzuje się wysokim poziomem innowacyjności procesowej. Po wdrożeniu inwestycji, w tym wszystkich, licznych funkcjonalności systemów informatycznych, działalność firmy nabrała nowego, innowacyjnego wymiaru biznesowego.

Wdrożenie
Projekt dotyczył zastosowania rozwiązań organizacyjnych oraz nowoczesnych technologii. Opierał się na następujących narzędziach informatycznych:
  • Zintegrowany system informatyczny;
  • Innowacyjny systemu B2B pozwalający na bezpieczny dostęp do danych dot. towarów, usług, rozrachunków;
  • Elektroniczna wymiana danych (EDI) wraz podpisem elektronicznym eliminująca transakcje papierowe;
Głównymi czynnikami inwestycji były trzy oprogramowania informatyczne składające się na całokształt systemu informatycznego B2B:
  • System SAP Business One Professional;
  • Platforma B2B E-Commerce dla SAP Business One;
  • Platforma EDI+ Professional wraz z podpisem elektronicznym.
Składowe częsci systemu

Każde z powyższych oprogramowań stanowi ważne i zazębiające się ogniwo decydujące o sprawnym i innowacyjnym charakterze inwestycji. Po ich zintegrowaniu powstała jeszcze lepsza jakość, która przesądziła o wysokim poziomie relacji między partnerami.

W ramach charakterystyki poszczególnych składowych części systemu informatycznego B2B przedstawiono w jaki sposób wdrożone rozwiązania informatyczne, dotyczące automatyzacji procesów biznesowych pomiędzy systemami informatycznymi współpracujących przedsiębiorstw, prowadzą do zwiększenia efektywności realizowanych procesów dzięki zastosowaniu technologii informatycznych.

Innowacyjność

Innowacyjnością technologiczną jest zastosowanie rozwiązania nieoferowanego dotychczas przez producenta systemu SAP. System jest w pełni zintegrowany z aplikacją biznesową SAP Business One Professional, a poprzez zastosowanie dwóch serwerów oraz agentów synchronizacji (eSynch) zagwarantowane jest bezpieczeństwo oraz pełne odseparowanie systemów wewnętrznych, danych firmy oraz jej partnerów od sieci Internet.

VisaCom
kontakt